Android nedir? Android Neye Denir?

Android nedir?



Android uygulamaları ya da android kelimelerini sıkça duyar olduk, o vakit konuyaandroid nelerdir? Sorusunu cevaplayarak başlamak en doğru adım olacak sanırım. Android; akıllı telefonlar ve tablet bilgisyarlar gibi dokunmatik ekranlı mobil cihazlar için geliştirilmiş linux tabanlı bir işletim sistemidir. Android inc tarafınca geliştirilmiştir. 2005 yılında google android inc’yi satın aldıktan ve desteklemeye başladıktan sonra akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlar için bir numaralı işletim sistemi konumuna gelmiştir.


Android işletim sistemin bu kadar yaygın hale gelmesinin en temel nedeni “açık kaynak kodlu” bir yazılım olmasıdır. Google, apple ile girmiş olduğu rekabette öne geçmek ve android’i yaygınlaştırmak için bütün android programlama vasıtalarını ve dökümanlarını ücretsiz bir halde programcılara sundu. Bu sayede sınırlı sayıda elemandan oluşan bir yazılım kadrosu yerine bütün dünya üzerindeki girişimcileri kendine çekmiş oldu.

Android’in avantajları nedir?

Android işletim sisteminin en efsunk avantajı gerisinde google benzer biçimde bir devin olmasıdır. Bu sayede aşağıdaki uygulamalar, android tüm cihazlarda default olarak bulunabiliyor.

G-mail

G-talk

Google calendar

Google map

Google web search

Google yardımıyla android telefonlar iletişime bir ismim önde başlıyor.

Dokunmatik ( touchscreen) monitör

Android işletim sistemi dokunmatik telefonları destekliyor. Aynı zamanda çoklu dokunma işlemlerini idraklayabiliyor. çoklu hareketler (multi touch) ekranı yakınlaştırmak benzer biçimde özelliklerde kullanılıyor.

Android marka ve modeller

Akıllı telefon çılgınlığı apple’ın iphone’u ile en üst seviyeye tırmandı. Apple yeni bir model çıkartacağını duuyurduğunda insanoğlu mağazaların önünde sabahlamaya başladı. Bu durum diğer büyük firmaları apple ile rekabet edemez duruma getirmişti. Google android inc’yi satın aldıktan sonrasında tüm senaryo değişti. Artık samsung, nokia, htc şeklinde devlerde bu pazardaki yerlerini aldılar. Hem apple ile ham de android segmentinde bulunan öteki firmalarla rekabete girdiler. Bunun cevabında hergün yeni gelişmeler yaşandı. Gelinen son noktaya bakıldığında 3000’in üzerinde android işletim sistemini kullanan farklı üreticilere ilişik cihazları görmek mümkün

Android nedir, ne değildir?

Android nelerdir? Aslında probleminin cevabı, sorana gore değişmiş olur.

şayet akıllı bir telefon almak istiyorsanız ve satıcı size “bu cihaz android işletim sistemi kullanır” söylediği için araştırma yapıyorsanız. Android linux tabanlı bir işletim sistemidir.

şayet android tatbik geliştirme mevzularına meraklıysanız ve araştırma yapıyorsanız. Android sizin için google android market’te yayınlamak üzere uygulama hazırlayıp para kazanabileceğiniz bir iş kapısıdır.

şayet sadece duydum ve araştırıyorum diyorsanız android sizin için hem ileride alacağınız bir akıllı telefonun işletim sistemidir bununla birlikte kendinizi geliştirerek para kazanabileceğiniz bir söktördür. çünkü android uygulama geliştrime için program bilgisine ihtiyacınız yok. Ancak orta düzeyde ingilizce bilmeniz yeterli. Nasıl mı?

Android nedir? Yazısını okuduktan sonra android uygulama geliştirme yazsıcaklıknı okuyarak, hiçbir yazılım dili bilmeden iyi mi uygulama oluşturabileceğinizi öğrenebilirsiniz.


Yorum Gönder

Copyright © Airdrop Takip - Free Airdrop. Designed by OddThemes