Yaz/Kış motor bakımı nasıl yapılmalı?

yaz kış

   Yaz/Kış motor bakımı nasıl yapılmalı?


           Yaz/Kış motor bakımı nasıl yapılmalı?



Arabanızın motor bakımını düzenli yapmadığınız takdirde, motorunuz bir gün sizi yarı yolda bırakabilir. Motorunuzun ilk aldığınız günki gibi motor gücüne sahip olması için motor bakımını yaptırmanız çok önemlidir.


Arabanızın motor bakımını düzenli yapmadığınız takdirde, motorunuz bir gün sizi yarı yolda bırakabilir.Motorunuzun ilk aldığınız günki gibi motor gücüne sahip olması için motor bakımını yaptırmanız çok önemlidir Eğer motorunuza yeterli önemi göstermezseniz Ansızın arızalanır ve altından kalkamayacak masraflara ve motorunuzun tamamen değişmesine neden olabilir. 
Aracınızı senede özellikle yaz ve kış başlarında 1 ya da 2 defaya mahsus periyodik bakımını özellikle motor bakımını aksatmadan yapmanız tavsiye edilir. Genellikle dizel araçlarda 15.000 kilometrelik periyotlarda, benzinli araçlarda ise 10.000 kilometrelik süreçte periyodik bakıma alınması gerekmektedir. Motor bakımı zamanında yapıldığında  200 TL gibi bir masraf olacaktır. 
Arabanın modeline göre fiyat aşağı yukarı değişmektedir.Eger motor bakımını aksattığınız zaman ise 1500 TL civarında büyük mafrafınız olacaktır. Sizde aracınızın motor gücünün azalmasını istemeyenlerdenseniz motor bakımını zamanında yaptırmanız hem motor gücünü koruyacak hem de cebinizi korumanızı sağlayacak.
Motor Bakımı Sırasında Değişim Yapılan Yerler;
Hava filtresi değişimi
Polen filtresi değişimi
Yakıt filtresi değişimi
Motor yağı değişimi
Motor soğutma sistemi
Yağ filtresi değişimi
Motor yağı değişimi
Bizim için su nasıl  hayati önem taşıyorsa, motor içinde yağ öyledir. Vücüdunuz susuz kaldığı zaman nasıl direnci kayboluyorsa Motorunuzun gücüde yağsız kaldığı zamanlarda dirençsiz kalacaktır. Motorun sorunsuz çalışmasını ve aşınmasını önleyen yağın kalitesi çok önemlidir. Yağ ışığı yanıyorsa ya da benzinlide 10.000 km, dizelde 15.000 km'de bir motor yağının değiştirilmesi gerekir.
Motor soğutma sistemi
Motorun hararet yapması motorun yanmasına neden olabilir. Bu yüzden motor soğutma sıvısını değiştirmeyi ihmal etmeyin.
Yakıt Filtresi
Kirlenmiş yakıt filtresi motorunuzun performansında ve sürekli istop etmesine neden olacaktır. Bu yüzden periyodik bakımın içinde olması gerekmektedir.
Hava Filtresi
Kirlenmiş hava filtresi, motorda güç kaybına ve yakıt tüketiminde artış olmasına sebep olacaktır.
Triger Kayışı
Egzoz ve emme subaplarını hareket ettirmek için tasarlanmış volan dişlisini birbirine bağlayan yapıdır.Bu kayışın kopması motorda değişik seslere ve motorumuzun ağır hasar görmesine denen olabilir.Periyodik bakımlarda değiştirilmesi gerekmektedir.
Karbon Kirini Temizleme
Yakıtın yanma odasında hava ile yakılarak güç elde etme sırasında ortaya çıkan kurumlara denir.Bu kurumları temizlemesek motorumuzda performan düşüklüğü olacaktır.
 Dikkat Etmemiz Gereken Hususlar;
Yağ değişiminde hep aynı kalite ve marka yağ kullanın.
Motoru devirsi kullanımdan ve fazla ısıtmadan kaçınalım! Motorun hararet yapmasını önlemiş oluruz.
Akü kutup başlarını, triger kayışını, ateşleme bobinlerini değiştirmeyi unutmayın.
50.000 km'de bir subap ayarı yapmanızda fayda var.
Motor soğuk ise gaz vermeyin biraz ısınmasını bekleyin motorun ömrünü uzatın.
Motor soğutma sistemlerinde 4 mevsim antifriz kullanmaya dikkat edin.
Kış mevsiminden yaz mevsimine girerken aracımız kış şartlarından olumuz etkilendiğinden, bir hayli yıprandığından yaz bakımına kesinlikle girmesi gerekmektedir. Bu bakım hem arabanın yıpranmasını engelleyecek hemde olası kazalarda gördüğümüz zararları en az seviyeye indirecektir.
Kışın motor bakımı şu şekilde yapılmaldır
Araçlara yazlık ve kışlık olmak üzere yılda en az iki kere bakım yapılması gerekirken, özellikle kışlık bakımda araçların yağı, suyu, filtreleri, bujileri, fren tertibatları, silecekleri, hortumları, akü ve lastiklerinin kontrol edilmesi büyük önem taşıyor. Motor gücünü standartların altına inmesini engellemek için motor bakımı çok önemlidir.
Bakım yapılmamasının özellikle kış şartlarında araca büyük zararlar verebildiğini ifade eden uzmanlar, bakımsız aracın sürücü ve sürüş güvenliğini de olumsuz yönde etkilediğine dikkati çekiyor. Uzmanlar, kışlık bakımı yapılmayan araçta performansın düştüğünü, yakıt sarfiyatının arttığını belirterek, bakımsız aracın sahibine çıkardığı masrafın bununla sınırla kalmadığını ifade ediyorlar.        
Uzmanlara göre, kışlık bakım yapılmaması halinde araç sabahları geç çalışıyor ya da çalışmayabiliyor. Örneğin aracın motor suyuna antifriz konulmaması sonucu soğuk havalarda motor suyu donabiliyor. Bu da motorda en az 4-5 bin liraya mal olabilecek arızalar çıkarabiliyor. Bir başka deyişle sürücüler 200-300 lira masraftan kaçayım derken, 4-5 bin liralık faturalarla karşılaşmak zorunda kalabiliyorlar.
     
Yazın motor bakımını şu şekilde yapmalıyız;
Hava filtresi temizliği: Yazın hava yeterince sıcaktır. Bu nedenle motorun soğumaya daha çok ihtiyacı vardır. Motorunuzun gücünde ve performansında bie şey kaybetmek istemiyorsanız hava filtresi değişimi şarttır. Eğer hava filtremiz kirli ve tıkanmış olursa motora temiz hava girmez bu nedenle aracımızın çekişinde ciddi sıkıntılar meydana gelebilir ve motorda arızaya yol açar. Bunların önüne geçmek için kış mevsiminden yaz mevimine veya yaz meviminden kış mevsimine geçerken hava filtresinin değişmesi gerekmektedir.
Yaz ayında hava sıcak olduğundan aracımızda en gerekli olan şey klima sistemidir. Kış ayında şehir içi kullanımlarda gerek egzos gazlarından gerekse hava kirliliğinden ötürü klima sisteminin içinde bulunan ve dışardaki havayı içeri alırken temizleyen polen filtresi kirlenmiş olur. Bu da klimada verimsizliğe yol açar. Bu nedenle yaz ayına girerken polen fitresinin değişmesi gerekmektedir.
Bu çok önemlidir özellikle uzun yol için gereklidir. Motorun içinde bulunan bu sıvı pistonların arasında dolaşarak aşınmayı önler ve motoru korur. Motor yağının eksilmesi halinde motorun üzerinde bulunan kapaktan gerekli miktarda yağ konulmalıdır.
Copyright © Airdrop Takip - Free Airdrop. Designed by OddThemes