Thrive - Merkezsiz Reklamcılık Pazarı


       Thrive - Merkezsiz Reklamcılık Pazarı






Son zamanlarda blogta çok fazla değindiğim bir konu var. Gelen projelerin otomasyona yönelik olması, dijital dünyadaki tüketicilerin istekleri ve karşılığında sistemin de buna izin vermesi sonucu ortaya çıkan yeni dünya gerçeği : “programatik”. 


Bu zamana kadar örneklerini de vermiş olduğum bir konu başlığı olan “programatik reklamcılık” ile ilgili enteresan bir projeden bahsedeceğim. Thrive (https://ico.thrivelabs.io/) en basit haliyle anlatmak gerekirse, reklamverenlerin, site sahiplerinin ve kullanıcıların ortak paydada güvenli bir şekilde alış veriş yapabilecekleri bir platform. 





Günümüzde reklamverenler, reklamlarını verdikleri yerlerin güvenilirliklerinden emin olamıyorlar, dünyada milyarlarca para harcanan piyasada kimlerin gerçekten reklamı yayınladığı, kimin gördüğü belli olamıyor ve bu yüzden reklamverenler güvendikleri büyük oyuncuları tercih ediyor, küçük ama güvenilir yayıncılar pastadan pay alamıyorlar. Burada yine tabii ki mağdur olan internet kullanıcıları oluyor çünkü büyük yayıncılar da izniniz olmadan ya da izninizle, size hiçbir şey vermeden bilgilerinizi (yer, yaş, cinsiyet, ilgi alanları vs) satabiliyor. Thrive yaratacağı platformda herkese güvenli bir sistem kurup, reklamverene güvenilir yerlerde reklam çıkma, yayıncıya güvenilir olması karşılığında para kazandırma ve kullanıcıya da bilgilerini paylaşması durumunda para kazandırma fırsatı sunuyor.





Gelelim kazandığınız THRT tokenlarının ne işe yarayacağına. Eğer sistem tutar ve birçok pazarda hayata geçerse, biraz önce bahsettiğim, milyarlarca dolarlık reklam pastası THRT ye çevrilmeden bu sistemde yer alamayacak. Yani hangi reklamveren olursanız olun, anlaşmalı yayıncılara ya da datasını almak istediğiniz kullanıcılara ulaşmak için mutlaka THRT kullanmak durumunda kalacaksınız. Bu da çok ciddi bir işlem hacmine tekabul ediyor. 

Şu anda pre-sale'leri için whitelist dönemindeler ve 19.906 kişi listeye girmiş durumda. Whitelist aşaması 5 şubatta son bulacak ve 14 şubatta presale başlayacak. Rakamlara bakılırsa çok sağlam bir para toplayacakları kesin gibi gözüküyor. Benim görüşüm, projenin yaşaması için sağlam birkaç reklamverenle anlaşmaları şart, o zaman hedefledikleri yerlere ulaşabilirler fakat aksi durumda küçük markalarla çok uzun ömürlü olurlar mı bekleyip göreceğiz.

İletişim

Yorum Gönder

Copyright © Airdrop Takip - Free Airdrop. Designed by OddThemes