Ntok P2P Online Eğitim Platformu - NTOK Token

                             Ntok P2P Online Eğitim Platformu


Günün son yazısını hem önemli hem de hayırlı bir konuya ayırdım. Bu konu eğitim. Malesef ülkemiz hala eğitim konusunda, öğrencilerin yarış atı gibi yarıştırılmaktan öteye gidemediği, zekaya düşünceye değil, ezbere hammallığa değer veren bir yapıda devam ediyor. Bu konuda sayfalar dolusu yazı yazılabilir ancak ne yazacak kişi benim, ne de yazması gereken kişi benim. Onun yerine, eğitim hakkında bir ico olan Ntok hakkında yazacağım.

Ntok blockchain üzerinde peer to peer (eşler arası) bir online eğitim platformu. Blockchain üzerinde olduğundan ve global olduğundan dolayı yerel değil sınırsız bir platform. Eğitimcilerin kaliteleri ve yetkinliklerinin blockchain teknolojosi sayesinde değiştirilemez puanlamalarla ve yorumlarla sıralanabildiği, dershaneler (her ne kadar kaldırılmış olsa da), özel okullar gibi aracıların çok pahalılaştırdığı sistemin, sadece öğretmenin ücreti ödenerek ucuzlatılabildiği, tam teşekküllü bir online okul oluşturuyor Ntok.

Açıkçası Ntok'un yapabilecekleri ve yapamayacakları olduğunu düşünüyorum. Öncelikle okulları ortadan kaldırıp her şeyin Ntok'tan yapılabileceği bir yakın gelecek yok. En azından bizim ülkemiz için bu mümkün değil. Belki yurt dışında evde eğitim sistemi nasıl varsa, Ntok da o şekilde davranan ebeveynlere yol çizebilecektir ancak bizimkisi gibi diploma yoksa hiç bir şey yok sisteminde Ntok'un herhangi bir Özel öğretmen sisteminden veya bir etüt düşüncesinden ileriye geçemeyecektir.

Peki ülkemizde Ntok ne şekilde kullanılabilir diye düşünürsek, en mantıklı alan dil öğretmenliği kısmında düşünülebilir. Yabancı dili o dil anadili olanlardan öğrenmek her zaman en doğrusu olmuştur. Ülkemizde de bunu karşılayacak maddi güç varsa ulaşılabilen bir şey olsa da tahminimce Ntok'da olduğu kadar seçenek olmayacaktır. Ancak burada şöyle bir sıkıntı var, ülkemizde yaşayan bir İngiliz'in İngilizce dersi için alacağı ücret İngiltere'de yaşayan bir İngiliz'in alacağı ücretten çok daha aşağıda olabilir, sonuçta oradaki bir öğretmenin maaşı ve burada bir öğretmenin maaşı düşüncesinden hareket edebiliriz. O nedenle Ntok bizim için maddi gücü daha fazla olan aileler için olabileceği gibi daha gelişmemiş şehirlerde yaşayıp, yeterli düzeyde eğitmen bulamadığını düşünen kişiler için bir çözüm yolu olabilir. Ayrıca öğrenci için de yenilenen ve gelişen dünyada, birebir online çalışma, birebir masa başında çalışmaktan daha ilgi çekici olacaktır.



Genel hatlarıyla ülkemiz için çok acayip bir fark yaratabilecek bir proje olmasa da Ntok yurt dışında oldukça ilgi çekebilir. Sonuçta evde eğitim sistemlerini kullanan ebeveyn sayısı azımsanmayacak sayıda mevcut. Özellikle Amerika'da 2016 yılında evde eğitim gören öğrenci sayısı 2.3 milyon gibi çok ciddi bir rakamda. Amerika haricinde, İngilitere ve Avrupa'da da bu sayı her ne kadar rakam olarak bildirilmese de azımsanmayacak derecede. Bu yerlerde Ntok gerçekten bir çok ebeveynin hayatını çok kolaylaştırabilir. O nedenle kullanım yeri net bir şekilde olduğundan dolayı Ntok'un başarılı olabileceğine inanıyorum.

Ekosistemde ödemeleri gerçekleştirecek Ntok tokenları için bir fiyatı arttırma stratejisi de geliştirilmiş. Buna göre, elinde çok Ntok tokenı tutan eğitimcilere Ntok bonusu verilerek kazançlarını hemen satmamaları teşvik edilecek, bir başka avantaj platformun alacağı komisyonların belli bir kısmını yakacak olmaları ve son olarak da ico gelirlerinin bir kısmıyla da borsalardan tokenları geri alacak olmaları. Açıkçası üç tane mantıklı ve token fiyatını ileriye itecek mekanizma düşünmüşler. Sözlerini tutarlarsa token fiyatına oldukça olumlu etki yapacaktır.

Sonuç olarak eğitim bir insanın hayatının temel taşı ve en önemli  parçasıdır. Buna yönelik projeler yapan icolara da saygı duyuyorum. Her ne kadar Ntok'un ülkemizde çok fazla kullanım alanı bulamayacağını düşünsem de yurt dışında kendine alan bulmakta zorlanmayacağını düşünüyorum ve token fiyatını yükseltme amaçlı oluşturdukları mekanizmaları da olumlu buluyorum.


Website: https://ntok.io/
Telegram: https://t.me/ntokx

Yorum Gönder

Copyright © Airdrop Takip - Free Airdrop. Designed by OddThemes